یا امکان حذف شرط معدل فرهنگیان وجود دارد ؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

از آنجا که بر اساس مصوبه جدید آموزش و پرورش ترمیم معدل در سوابق تحصیلی دانش آموز موثر بوده و در معدل دیپلم تاثیرگذار نمی باشد، داوطلبان به دنبال راهی هستند تا بتوانند از طریق ترمیم معدل شانس ورود به دانشگاه فرهنگیان را افزایش دهند. به همین منظور یکی از راه های پذیرش در دانشگاه فرهنگیان استفاده از تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری می باشد تا متقاضیان بتوانند با کسب رتبه خوب در کنکور شانس بیشتری برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان داشته باشند. در ادامه جهت اطلاع رسانی بیشتر در خصوص ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان به بررسی نحوه و شرایط ترمیم نمره فرهنگیان پرداخته ایم.

 

ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان

برای پذیرش در لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان، داوطلبان باید شرایط ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان را دارا باشند. یکی از شرایط پذیرش در این دانشگاه، شرط معدل دانشگاه فرهنگیان بوده و داوطلبان باید حداقل معدل لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان را داشته باشند. حداقل معدل لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان معدل 15 برای رشته انسانی و 14 برای سایر رشته ها برای سه سال دوره دوم متوسطه بوده و افرادی که نمراتی کمتر از حداقل معدل لازم کسب کرده اند، نمی توانند در زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان، نسبت به ثبت نام و پذیرش در این دانشگاه اقدام نمایند.

 

بسیاری از داوطلبان نگران نمرات دروس دبیرستان خود برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان بوده و تلاش کرده تا نمرات بالاتری را در امتحانات نهایی کسب کنند. وزارت آموزش و پرورش این فرصت را در اختیار داوطلبان کنکوری قرار داده تا اگر نمرات قابل قبولی کسب نکرده اند، بتوانند برای کسب نمرات بالاتر تلاش کنند.

 

داوطلبانی که نمرات مطلوبی در سه سال دبیرستان کسب نکرده و معدل دیپلم آن ها کمتر از 14 است، می توانند در طرح ترمیم معدل شرکت نمایند، اما اطلاع از این نکته خالی از لطف نیست، افرادی که در طرح ترمیم معدل شرکت کردند تنها نمرات دروس امتحانی آنان در تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم اثرگذار می باشد و معدل کتبی دیپلمشان تغییری نخواهد کرد.

حداقل معدل لازم برای فرهنگیان در کنکور 1401

در کنکور 1400 حداقل شرط معدل کل دانشگاه فرهنگیان برابر 14 لحاظ شد. یعنی باید معدل کل سه سال دبیرستان شما بالای 14 باشد. دقت داشته باشید که این معدل ربطی به معدل کتبی شما ندارد.
در واقع ممکن است شما معدل کتبی 10 داشته باشید ولی معدل کل شما در سه سال دهم یازدهم دوازدهم بالای 14 باشد. در این صورت میتوانید برای فرهنگیان ثبت نام کنید.

حداقل تراز یا نمره کل کنکور برای ثبت نام فرهنگیان:

یکی دیگر از شروط فرهنگیان داشتن حداقل تراز یا نمره کل 6500 در کارنامه کنکور سراسری است. یعنی برای اینکه بتوانید در این دانشگاه ثبت نام کنید باید تراز شما بالای 6500 باشد.
توجه: در کنکور 1400 داشتن تراز بالای 6500 برای قبولی دبیری تربیت بدنی الزامی نبود. یعنی زیر این تراز هم امکان مجاز شدن وجود دارد. البته باید در آزمون عملی شرکت کرد. متاسفانه امسال بخاطر شرایط کرونا هنوز خبر جدیدی اعلام نشده است.

قبل از سال 98 و در کنکور های 97 به قبل ، شرط معدل برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ، حداقل معدل کتبی نهایی 15 بوده است و دانش آموزانی که کمتر از معدل 15 را داشتند ، اجازه شرکت در رشته های دانشگاه فرهنگیان به آن ها داده نمی شد.

در کنکور 98 شرط معدل دانشگاه فرهنگیان به معدل 14 تغییر پیدا کرد و اطلاعیه ای که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج شده بود ، به شرح زیر است :

بـا توجـه بــه رای هیـات عمــومی دیـوان عــدالت اداری بـه شــماره 1821 ، داشـتن حــداقل معـدل کــل 14 در دوره متوسـطه دوم (معــدل سـه پایــه اول ، دوم و سـوم) برای پــذیرش دانشجو ، ملاک عمل خواهـد بـود و حـداقل معـدل کـل ، تحـت هیچ شـرایطی تغییـر نخواهـد داشـت.

بنابراین منظور از حذف شرط معدل ، حذف کامل شرط معدل نیست بلکه معدل 15 به 14 تغییر پیدا کرده است. در کنکور سال 1402 نیز برای پذیرش دانشجو در دانشگاه تربیت دبیر ، حداقل معدل 14 در نظر گرفته شده است و برای آزمون سراسری سال های اینده باید منتظر اطلاعیه های جدید دیوان عدالت عالی و سازمان سنجش باشیم زیرا ممکن است دوباره و بر اساس درخواست داوطلبان ، تغییراتی را اعمال کنند.

در صورت وجود تغییرات در شرط معدل دانشگاه فرهنگیان ، حتما با بروزرسانی این مطلب آخرین اخبار را به اطلاع شما می رسانیم.

 

تغییر حداقل معدل لازم برای دانشگاه فرهنگیان

شرایط دانشگاه فرهنگیان هر ساله دستخوش تغییراتی است مثلا در کنکور 98 ، حداقل معدل لازم با یک نمره کاهش به معدل 14 تغییر یافت یا در کنکور 99 ، شرط سنی این دانشگاه از 22 سال به 24 سال افزایش پیدا کرد. با توجه به این تغییرات ، ممکن است برای داوطلبان ابهام ایجاد شود که آیا ممکن است شرط معدل دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1402 تغییر کند ؟

در این خصوص باید منتظر اطلاعیه های جدید دیوان عدالت عالی و سازمان سنجش باشیم زیرا ممکن است دوباره و بر اساس درخواست داوطلبان ، تغییراتی را اعمال کنند اما در صورت وجود تغییرات ، حتما از چند ماه قبل به اطلاع داوطلبان رسانده می شود و ما نیز در این مطلب ، تغییرات جدید را به شما عزیزان اطلاع می دهیم.





:: برچسب‌ها: شرط معدل دانشگاه فرهنگیان ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: